Uitslag wk18-21/22

Ar Verduijn Kampioen seizoen 2021-2022

Hoewel we volgende week nog een speelronde hebben, is de kampioen nu al bekend, Ar Verduin. Hij was alle avonden aanwezig dit seizoen, won 11 partijen en speelde 5 keer remise. Komende maandag speelt Lierse een HSB wedstrijd tegen DSC 5, waardoor Ar niet meer in te halen is. Gefeliciteerd Ar.

Ar Verduijn speelde in deze ronde met wit tegen Gerard Stolze. Na een rustige opening waarbij Ar rustig rokeerde ging Gerard op de 8e  zet met g5 direct de aanval in. Dit was super gewaagd en Ar dacht dit is te gek en tegen alle schaakwetten. Maar ja, straf dat maar eens af! Ar deed al het mogelijke om uit de aanval te komen en dat lukte maar half. Uiteindelijk werd na veel afruilen toch remise afgesproken. Wel een partij om nog eens te analyseren!

Remco Trompetter mocht deze ronde tegen Simon van Swieten. Na een open opening werden eerst de lopers afgeruild waardoor beide spelers een dubbelpion op e hadden en een open f lijn. Beide spelers hadden torens op de f lijn en de dubbelpionnen werden afgeruild. Het was toen eigenlijk wachten op een foutje van de tegenstander, omdat die er niet kwam, werd  er besloten tot remise.

De stelling in de partij tussen Annemarie Voorberg en Wim Poot werd al gauw een gatenkaas. Wim liet zich uit de tent lokken en kwam lastig te staan. Zijn stukken stonden elkaar in de weg en langzaam maar zeker kon Annemarie de stelling zo naar haar hand zetten dat Wim de handdoek in de ring gooide.

Overzicht voor ronde 18, gespeeld op 28-03-2022
    Kees van Toor Piet Quak remise