Eerste winst voor Mikolaj bij de Senioren!

Mikolaj speelde zijn 2e partij bij de senioren en had deze avond tegen Nick Persoon meer succes dan de eerste avond.
Zoals eerder gezegd gaan we nog vaker van hem horen!

Ar Verduijn en Teun van Dijk begonnen met een gezapig, rustige en voorzichtige pot. Op de 24e zet won Ar een pionnetje. Toch werd het nog een interessante partij. Ar kwam beter te staan en pende een toren. Toen was het over en uit voor Teun.

In de partij van Kees van Toor tegen Remco Trompetter werd er, na een d4, d5 opening, eerst een tijdje met stukken geschoven. Pas de 14e zet werd het eerste stuk geslagen. Kees van Toor stond op dat moment wat actiever dan Remco Trompetter. Kees sloeg op een gegeven moment in met zijn toren op d7 en won daarmee 2 lichte stukken tegen een toren. Op het laatst slaagde Kees er in om de dame van Remco in te sluiten en gaf Remco het op.

In de partij tussen Piet Quak en Sandra van den Berg ging het lang gelijk op. Beiden probeerden de stelling open te breken, maar niet ten kosten van hun eigen stelling, waardoor de stelling toch aardig vast kwam te staan. In het eindspel had Sandra de dames moeten afruilen, maar deed dit niet. Ook het remiseaanbod van Piet sloeg ze af.  Piet kreeg steeds meer de overhand en Sandra moest haar stukken in de verdediging zetten. Piet veroverde een pion en dreigde ook Sandra’s paard te veroveren. Toen gaf ze het maar op.

Overzicht voor ronde 14, gespeeld op 28-02-2022
Dick Valk Simon v. Swieten 1-0