Jeugdlid Mikolaj Dembski terug in De Lier

Jeugdlid Mikolaj Dembski is na een aantal jaar in Naaldwijk gespeeld te hebben weer terug in De Lier. Hij was toe aan een nieuwe uitdaging en speelde deze week zijn eerste partij bij de Senioren. Zijn tegenstander bij deze eerste partij is Sander de l’Ecluse. Na de rokade van Sander ging Mikolaj vol in de aanval en moest Sander volop de verdediging. Hij dreigde hierbij zelfs mat te gaan. Helaas speelde Mikolaj een mindere zet en raakte hij zijn dame kwijt. Hij gaf daarom de partij op. Toch in de toekomst een speler om rekening mee te houden.

Kees van Toor speelde met wit tegen Johan van den Berg, die in de opening al een paard cadeau gaf. Hierdoor kon Kees de partij rustig uitspelen en het punt binnenhalen.

Wim Poot opende met een koningsgambiet dat Remco Trompetter in eerste instantie niet aannam. Het ging een tijdje redelijk gelijk op, tot Wim de 26e zet met zijn paard in kon slaan op c7, als Remco terugsloeg verloor hij zijn paard door een schaakje. Hierna viel ook de pion op d6. Wim kwam hierdoor erg goed te staan en na nog een paar zetten gaf Remco het op.

Overzicht voor ronde 11, gespeeld op 07-02-2022
Kees v. Toor Johan v/d. Berg 1-0