Ronde 8-2022

Familiestrijd op het bord

In de 8e speelronde van dit seizoen mocht Gerard Stolze het opnemen tegen zijn zoon Romeo. Gerard toverde een variant van het Siciliaans uit zijn hoed, die Romeo, in de talloze thuismatches, nog niet op het bord had gezien. Gerard snoerde Romeo steeds verder in en na een paar te voorzichtige zetten van Romeo kon Gerard na een “toren offer” mat over de h-lijn geven.

Bij Teun van Dijk en Kees van Toor kwam een gezapige partij op het bord, waarbij de voorkomende grapjes over en weer doorzien werden. Nadat de dames waren geruild ontstond een interessant eindspel op de damevleugel. Kees ging met een minderheid van 2 pionnen, ondersteund door een paard en 2 torens op 3 pionnen van Teun af. Dit deed hij heel bekwaam en won hierbij een stuk. Teun wachtte de executie niet af en gaf op.

Dick Valk kreeg zomaar de overhand op de damevleugel in zijn partij tegen Rinus van Rodijnen en hij kwam zelfs een pion voor te staan. Maar de tegenstand was taai en de pion viel weer. De dame van Dick had weinig plek en Rinus dreigde ook met vervelende schaakjes. Alle truckjes bleken echter vruchteloos, waarna remise werd overeengekomen.

Overzicht voor ronde 8, gespeeld op 01-11-2021
    Wim Poot Gerard Buijs 1-0