Familie van der Wel tegen familie de Jong 1 tegen 1

Jaap de Jong roofde met zwart in de Franse opening een pionnetje van zijn tegenstander Wim van der Wel en ging dat koppig verdedigen. Wit had behoorlijk wat compensatie, maar wist daar niet voldoende van te profiteren. Zwart worstelde zich langzaam onder de druk uit en stond op het punt een tweede pion te veroveren toen hij een loper cadeau kreeg. Dat betekende einde partij voor Wim.

Na een e4-c5 opening ging het eigenlijk de hele partij vrij gelijk op, zwart stond misschien iets beter met 2 lopers en een paard tegenover 2 paarden en een zwarte loper. Toen alle pionnen die er nog waren weer tegenover elkaar stonden is remise afgesproken.

Annemarie Voorberg – van der Wel speelde tegen de vrouw van Jaap, Gera. Beide dames zijn best wel aanvallend ingesteld. Eerst probeerde Gera een aanval op de koningsvleugel. Met paarden probeerde ze de stelling open te breken. Echter Annemarie nam de aanval over en wist met haar dame en torens Gera’s koning te vloeren.

Overzicht voor ronde 3, gespeeld op 28-09-2020
Gera de Jong Annemarie Voorberg 0-1