Spannende gevechten in ronde twee.

Na de nodige voorzorgmaatregelen werd maandag afgetrapt voor de tweede ronde van de interne competitie. Omdat iedereen al op de hoogte was van de regels, kon er snel begonnen worden.

Wim Poot speelde tegen Sander de l’Ecluse een koningsgambiet, welke door Sander werd geweigerd. Wim kreeg initiatief en Sander nam veel tijd om een adequate verdediging op het bord te krijgen. Dat lukte goed, want Wim kwam er niet doorheen. Sander kreeg zelfs meer ruimte! Na een ingewikkelde combinatie bleef Sander echter met een gepende toren zitten. Dat en de gebruikte tijd kostte hem de partij.

Ook bij de partij van Simon van Swieten tegen Wim Krӧsschell kwam een Koningsgambiet op het bord. Wim kwam met zijn dame-pionnen ver naar voren. Simon zag echter op tijd het gevaar en wist het af te wenden. Uiteindelijk waren de pionnen van zwart een sta in de weg en Simon kon de zwarte pionnen zo omzeilen, dat er voor Wim geen ontsnappen mogelijk was.

Johan van den Berg en Leen Kemeling hebben al veel partijen tegen elkaar gespeeld, eerst bij SIO en de laatste jaren bij Lierse. Veelal eindigden die partijen in remise, maar als Johan wit heeft en met zijn geliefde c4 opent moet Leen altijd improviseren, zeker nu na een lange gedwongen rustperiode. Leen probeerde een soort Benoni verdediging, die niet helemaal uit de verf kwam. Leen werd opgezadeld met een geïsoleerde d-pion, die hij met veel pijn en moeite kon verdedigen. Johan kwam dreigend opzetten op de damevleugel, maar zette niet door. Na 22 zetten bood Johan remise aan, waarmee Leen tevreden was.

Overzicht voor ronde 2, gespeeld op 21-09-2020
Adriaan Verduijn Dick Valk remise