di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Ar Verduijn laat zich niet gek maken door Annemarie Voorberg en speelt remise.

Annemarie Voorberg probeerde op alle mogelijke manieren Ar Verduijn van de wijs te brengen: Een andere opening dan normaal: geen probleem voor Ar.

Zijn koning in de penning: Ar hield het hoofd koel. Zijn dame in de penning: Ar was niet gek te krijgen. De vele speldenprikjes leverden Annemarie wel een loperpaar op tegen 2 paarden, maar de 2 paarden van Ar konden dit loperpaar prima in bedwang houden. De grappen van Annemarie waren toen wel op en ook Ar kon weinig meer beginnen. Daarom werd uiteindelijk de vrede getekend.

Op het bord van Hans Nieswaag en Gera de Jong stonden de paarden en lopers vaak gebroederlijk naast elkaar. Het leek er echt op of ze elkaars gezelschap op prijs stelden, maar er was best veel spanning te ontdekken. Een paard terugtrekken zou het verlies van bijvoorbeeld een loper betekenen. Het was verwonderlijk dat na 30 zetten de stelling nog steeds in evenwicht was. Daarom besloten beiden de stukken op stal te zetten en tot remise te besluiten.

Tot de 17e zet had de partij tussen Gerard Stolze (met wit) en Cock Hazeu zich volgens de theorie en gelijkwaardig ontwikkeld. Toen zag Gerard een offermogelijkheid op Cock’s koningsstelling, die Cock ook al had voorzien; Gerard offerde een paard voor twee pionnen. Bovendien moest Cock een toren laten pennen om alles verdedigd te houden, waardoor de zaak er bijzonder precair uit kwam te zien. Maar met de beste verdedigingszetten kon Cock stand houden. Vervolgens zag Cock een quasi-dameoffer waarmee hij een toren won: Gerard’s toren stond wel verdedigd door de tweede toren, maar die mocht de achterste lijn niet verlaten … Zo was al na 22 zetten de winst voor Cock.

Stand na ronde 9:
 1.  Wim Poot   (692)
 2.  Pascal van Dijk    (667)
 3.  Teun van Dijk   (636)
 4.  Cock Hazeu   (630)
 5.  Sandra van den Berg   (583)
 6.  Gera de Jong   (558)

Overzicht voor ronde 9, gespeeld op 07-11-2016