di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Pascal van Dijk houdt koploper Ar Verduijn op remise.

Koploper Ar Verduijn speelde met wit tegen Pascal van Dijk. Na de opening begon er een super tactisch gevecht wie het centrum in handen zou krijgen.

De torens werden gedubbeld en beide spelers stonden klaar om aan het grote duel te beginnen. Toen de kemphanen  uitgevochten waren, bleven er slechts twee dames en wat pionnen over, waarna een saaie remise resteerde.

Wim Poot speelde tegen Annemarie Voorberg een ongebruikelijke opening, waarin de theorie ver te zoeken was. Annemarie stoomde op met de f-pion en Wim counterde met een paardoffer, dat Annemarie doorzag en niet aannam. Daarna ontstond er van beide kanten een scherp en open spel. Na een foutje van Annemarie kwam Wim een kwaliteit en een pionnetje voor te staan. Vlak voor de promotie van een witte pion gaf Annemarie de partij op.

De partij tussen Cock Hazeu en Teun van Dijk, de nummers 2 en 3 van de ranglijst, ging het aanvankelijk gelijk op. Maar vanaf de 13e zet kwam Cock positioneel in het voordeel en even later won hij een mooie centrumpion. Vervolgens kwam op de damevleugel een tweede pion van Teun onder druk te staan. Hij kwam in een steeds lastiger verdediging, verblunderde met zijn 23e zet een hele toren en kon direct de pijp aan Maarten geven.

Overzicht voor ronde 23, gespeeld op 27-02-2017

Cock Hazeu - Teun van Dijk 1-0