di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Cock Hazeu met veel moeite langs Hans Nieswaag

Cock Hazeu (met wit) had de gehele avond en 70 zetten nodig om Hans Nieswaag ‘om te leggen’.

Hans had een paar keer remise aangeboden, maar Cock zag wel winstkansen in de kleine positionele voordeeltjes, die hij uit de opening had over gehouden. Dat bleek terecht, want de stelling van Hans kwam onder druk te staan en op de 43e en 45e zet won Cock een pion. Op de 60e zet gaf Cock nog een van zijn pluspionnen cadeau, maar dat bracht hem niet van het winstpad af. Met een quasi-torenoffer maakte Cock het op de 70e zet uit.

Nico Alsemgeest speelde tegen Gera de Jong, die een aanval op de koningsvleugel begon. Om onder deze aanval uit te komen rokeerde Nico lang. Het strijdtoneel verplaatste zich nu naar het centrum van het bord en door een kleine onnauwkeurigheid van Nico, kreeg Gera daar vat op. Nico offerde zijn toren om zich te redden, maar dat bleek tevergeefs. Nico gaf Gera een hand en bedankte haar voor de gezellige avond.

Koploper Ar Verduijn speelde tegen Sandra van den Berg een gelijk opgaande partij. Maar nadat een aantal stukken was afgeruild, hield Ar een sterke loper over en Sandra een paard, dat maar weinig manoeuvreerruimte had. Ar kon een doorbraak forceren, waarna het ‘kreupele paard’ van Sandra niet veel meer kon doen. Er restte Sandra niets meer, dan zich over te geven.

Wim Poot speelde met te veel angst toch een sterke partij tegen Teun van Dijk. Tot in het verre eindspel bleef de stand qua materiaal gelijk en daarom bood Wim op de 35e zet remise aan. Op dat moment werden de dames afgeruild en kon Teun zijn laatste loper tegen het laatste paard van Wim afruilen voor een kansrijk eindspel. Enkele zetten later gaf Wim de pijp aan Maarten.

Overzicht voor ronde 21, gespeeld op 13-02-2017

Cock Hazeu - Hans Nieswaag 1-0