di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd. Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Spelden, prikken, steken en ook nog schaken.

Cock Hazeu en Annemarie Voorberg deelden in hun onderlinge partij elkaar wat strategische speldenprikjes uit.

Toen Annemarie ‘uitgeprikt’ was, bood ze remise aan, omdat ze dacht dat de spanning wel uit de partij was. Dat was voor Cock het moment om zijn dolk tevoorschijn te halen, waarmee hij de partij volledig ‘openstak’. Met een mooie combinatie, die uitmondde in een vork, deelde hij de doodsteek uit!

In de partij tussen Pascal van Dijk en Sandra van den Berg werd al in de opening een aantal lopers en paarden afgeruild. Pascal creëerde een opening, won een pion en dreef Sandra’s koning naar het midden van het bord. Omdat Sandra een pionnetje terugwon en Pascal de situatie niet kon uitbuiten, werd - na dameruil - remise overeengekomen.

Wim Poot speelde met zwart – zonder dat hij het wist – de moderne variant van het Koningsgambiet. Op de 8e zet maakte Nico een fout, waardoor hij de kwaliteit en een pion verloor. Wim kreeg toen de taak om dit voordeel te gaan verzilveren, hetgeen tegen een sterk verdedigende en ook weer aanvallende Nico niet gemakkelijk is. Pas toen na 35 zetten de damevleugel eindelijk werd geopend, werd de partij in het voordeel van Wim beslist.

Teun van Dijk speelde met wit tegen koploper Gerard Stolze, die zijn befaamde Aljechin speelde. Teun kwam sterk uit de opening tevoorschijn, maar verspeelde toen een belangrijke centrumpion. Hierna kwam hij niet meer aan de bak en moest de partij opgeven.

Overzicht voor ronde 20, gespeeld op 01-02-2016

Cock Hazeu - Annemarie Voorberg 1-0