di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd. Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Hans Nieswaag wint alsnog na tweemaal een remiseaanbod!

Rinus van Rodijnen speelde een puike partij tegen Hans Nieswaag, die tot tweemaal toe remise aanbood, wat Rinus weigerde.

Een getergde Hans Nieswaag ging toen tot het gaatje en kon na een lange en moeizame partij de winst tot zijn tevredenheid opstrijken.

Annemarie Voorberg speelde agressief tegen Gerard Stolze en zij probeerde druk te houden op de zwarte koningsstelling. Ze ontketende een aanval, die beiden veel hoofdbrekens kostte. Over en weer werd er gerekend, gerekend en nog eens gerekend. Een combinatie van Annemarie was eigenlijk niet correct, maar Gerard koos de verkeerde voortzetting. Annemarie kwam qua materiaal iets voor te staan, maar met behulp van een sterk loperpaar kon Gerard de pot remise houden.

Jan Tamerus speelde tegen Nico Alsemgeest een onregelmatige opening, die Nico met een plus afsloot. Later kreeg Jan 2 pluspionnen, maar penningen zorgden voor hoogspanning op het bord. Nico bood remise aan, die Jan pertinent weigerde. Met een pion voorsprong in het eindspel, moest Jan uiteindelijk toch in remise berusten.

Sandra van den Berg speelde tegen Teun van Dijk haar favoriete Damegambiet. Nadat ze een pion had verloren, ging ze vol in de aanval. Een door een penning gewonnen paard bood voldoende overwicht om de winst binnen te halen.

Cock Hazeu kwam met 2 paarden van Gera de Jong langzaam in een soort wurg-constructie terecht. Hij probeerde zich los te rukken en hierbij werd een foutje hem fataal. Hij haalde de dekking van een veld, dat direct besprongen werd door een paard met een vork op koning en dame. Hierna was het natuurlijk over en uit voor Cock.

Overzicht voor ronde 19, gespeeld op 25-01-2016

Jan Valstar - Arie de Jong 1-0