di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Stnd. Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26 / 27 / 28

Zusjes Gera en Sandra houden elkaar in evenwicht

De zusjes Gera de Jong en Sandra van den Berg speelden tegen elkaar een verbeten strijd. Van een salonremise – soms met een toekijkend oog van hun moeder – was dan ook geen sprake.

Na een snelle opening kwam Gera iets beter te staan, maar Sandra verdedigde zich furieus. Toch kon Sandra niet voorkomen, dat Gera 2 pionnen voor kwam te staan. Sandra dreigde echter te promoveren, waardoor Gera weer in de verdediging moest en hierdoor één pionnetje terug moest geven. Met haar laatste pion probeerde Gera dame te halen, maar Sandra wist met eeuwig schaak remise te houden.

Pascal van Dijk opende met wit tegen koploper Cock Hazeu met zijn oude vertrouwde Damegambiet, waar Cock zich blijkbaar ook in thuis voelde, gezien zijn aanvallende verdediging. Op de 16e zet wist Pascal een extra pion te veroveren, in ruil waarvoor Cock extra ruimtevoordeel kreeg en de gelegenheid om een aanval op te zetten. Beide heren moesten echter behoedzaam spelen, vanwege de diverse ‘diepere lagen’ in de stelling, elke zet kon fataal zijn. De aanval van Cock zette niet door en Pascal was niet meer aan serieus aanvallen toe gekomen, ondanks zijn extra pion. Met nog weinig tijd op beide klokken werd tot remise besloten; een terechte uitslag.

Hans Nieswaag speelde een puike wedstrijd tegen Teun van Dijk. Hans speelde zeer aanvallend, hetgeen Teun noopte tot secuur verdedigen. Hans had een ijzersterke loper, die met de dame en de beide paarden een intensieve aanval op de koningsstelling ontketende. Pas nadat Teun die loper had weten af te ruilen, was de angel uit de partij en werd de vrede getekend.

Overzicht voor ronde 14, gespeeld op 07-12-2015

Dennis van Berkel - Piet Boekestijn 1-0