di 24 okt 19:45 - 23:00
DCSV 1 - Lierse 2
ma 20 nov 19:45 - 23:00
Lierse 1 - Scheve Toren 2

Uitsl. Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26
Stnd Wk. 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21 / 22 / 23 / 24 / 25 / 26

Oud-voorzitter SIO zet zijn eerste partij bij Lierse om in winst!

Na de vier nieuwe leden van vorige week, meldde deze week Leen Kemeling - oud-voorzitter van Schaakvereniging SIO - zich als nieuw lid bij de Lierse Schaakvereniging.

Hij speelde zijn eerste Lierse wedstrijd tegen Wim Kuijper. Leen kreeg zijn partij niet cadeau en moest een avond lang knokken voor het volle punt. Dat lukte ook en met zijn eerste Lierse overwinning was Leen dan ook dik tevreden!

In de partij tussen Frans-Pieter van den Bos en Cock Hazeu ging het tot in het middenspel gelijk op. Maar toen Cock een paar minder nauwkeurige zetten deed, kreeg Frans-Pieter druk op de stelling, wat Cock uiteindelijk een kwaliteit kostte. Daarna probeerde Cock nog wel wat tegen te spartelen, maar legde uiteindelijk moegestreden het hoofd in de schoot.

Na een rustige opening begon Ruud van Heijningen tegen Gera de Jong een aanval via het centrum. Ruud won met een gevaarlijk paard een pion en probeerde Gera pootje te lichten. Gelukkig voor Gera kon zij deze aanval ontkrachten en zelfs de pion terugwinnen. Nadat Gera nog een kwaliteit had gewonnen en daarna ook nog een stuk, hield Ruud het voor gezien.

Dick Valk speelde tegen Sandra van den Berg, die in de opening een foutje maakte en verloor daardoor een pion. Na een grote afruil ontstond een stelling, waarin beiden weinig konden uitrichten. Dick plaatste zijn paard echter in een penning, waardoor hij zijn pluspion weer verspeelde. Sandra kreeg een betere stelling en kon hier en daar wat pionnetjes verorberen. Dick vond het toen wel welletjes en gaf de partij op.

Overzicht voor Ronde 2, gespeeld 18-09-2017

Annemarie Voorberg - Dennis van Berkel 1-0