ma 8 jan 19:30 - 23:00
Lierse 2 - SHTV 4

Jeugd kerstschaaktoernooi

Geslaagd kerstsnelschaaktoernooi Lierse jeugdschaakvereniging
Maandag 19 december hield de Lierse jeugdschaakvereniging een kerstsnelschaaktoernooi voor haar jeugdleden. Er deden elf kinderen aan mee, verdeeld over drie groepen.

Verder was er een invitatie snelschaaktoernooi voor de ouders en/of familieleden van de kinderen. Het tempo was 8 minuten per kind/ouder per partij.
Pascal van Dijk organiseerde het geheel en had gezorgd dat er voor iedereen prijs was. Hij werd ondersteund door Gerard Buijs (jeugdleider) en Frans Pieter van den Bos (jeugdschaaktrainer).
Het werd een gezellige schaakavond en op alle borden werd hard gestreden voor de punten.
Uiteindelijk waren er natuurlijk ook winnaars. In groep 1 was dat Raï van Dijk en hiermee is hij gelijk de eerste officiële snelschaakkampioen van de Lierse jeugdschaakvereniging. Gefeliciteerd Raï.
Hij hield de oudere Liam en de talentvolle Kuba achter zich. Daniël deed zijn best maar kon nu helaas nog geen potten breken, maar daar komt zeker nog verandering in.
In groep 2 ging de nieuwkomer Nicolai er met de eerste prijs vandoor. Hij liet zien dat hij al aardig kon schaken en zal vanaf januari dan ook in groep 1 van de training komen. Cherelise, Ryan en Joris eindigden op een gedeelde tweede plaats.
In groep 3 deelden het broertje van Nicolai, namelijk Szymon , Amy en Marieke de eerste prijs.
In de groep van ouders/familieleden deden mee: Aneta (moeder van Nicolai en Szymon), Gertjan (vader Amy), IJsbrand (oom Daniël) en Marco (vader Cherelise). Uiteindelijk toonde de oom van Daniël, nl. IJsbrand de Boer zich de sterkste.
Voor de kinderen was er een stressbal als prijs. De ouders/familieleden kregen een doosje chocolade als prijs. Ook werden de jeugdleiders nog even in het zonnetje gezet.
Met de talentvolle broertjes Nicolai en Szymon is het ledenaantal van de Lierse jeugdschaakvereniging inmiddels op 13 (1) gekomen. Niet verkeerd voor een eerste seizoen. Natuurlijk zijn er nog steeds kinderen (en ouders) welkom om eens een keertje vrijblijvend te komen kijken of gelijk al mee te doen.
We zien je graag in ’t Centrum op de maandagavond om 18.30 uur. We starten weer op 2 januari.
De Lierse jeugdschaakvereniging wenst alle kinderen en hun ouders fijne feestdagen toe en een goed 2017!

Jeugdpuzzel

Zwart aan zet wint. (stap 2)

herfsttoernooi2006-7.jpg