Wat is sterker twee paarden of twee lopers?

Een bijzonder spannende partij kwam er op het bord van Dick Valk tegen Teun van Dijk. Dick kwam echter defensiever te staan en moest beide lopers inleveren voor twee paarden. Nog steeds een gelijke stand dus, maar middels een geintje kon Teun een pionnetje veroveren. In het verre eindspel gaf de pion de doorslag en gaf Dick zijn pijp aan Maarten. Van af het begin werd er in de partij tussen Sandra van den Berg en Jan Tamerus veel materiaal geslagen. Waardoor ze al snel in het eindspel belanden. Ook daar ging het gelijk op, zodat ze remise overeen kwamen. In de partij van Gera de Jong tegen Annemarie Voorberg kwam een scherpe opening op het bord. Gera behandelde deze niet correct. Hoewel de stelling moeilijk bleef verloor ze 2 a 3 pionnen. Annemarie dacht een doorgang te zien in Gera’s verdediging en offerde een paard. Maar Gera wist het niet alleen dicht te houden. De wedstrijd kantelde naar Gera toe. Gera ging nu in de aanval. Ze wist met een loper een toren te winnen. En kon vervolgens de verloren pionnen ophalen. Daarna gaf Annemarie op.

Overzicht voor ronde 23, gespeeld op 24-02-2020
Dick Valk Teun v. Dijk 0-1