Sandra en Frans Pieter bereiken de halve finale Beker.

Annemarie speelde de Reti variant van het Frans tegen Frans Pieter van de Bos. Laatstgenoemde pakte de aangeboden pion niet direct maar pas later en stond toen een gezonde pion voor. Annemarie rokeerde lang maar dat gaf Frans Pieter aanvalskansen op de koningsstelling. Annemarie dacht lang na over een interessant stukoffer maar durfde het niet aan. Frans Pieter kon toen de partij met een mooi mat naar zich toe trekken en bekert dus verder.

De twee grootste aanvallers van de club speelde tegens elkaar voor de andere Bekerwedstrijd.

Dirk Jan Stoorvogel speelde erg agressief tegen Sandra van den Berg. Sandra kon alles net gedenkt houden. Vervolgens wist zij een aanval in te zetten.
Deze sloeg wel door en dat betekende naar de volgende ronde voor de beker.

Gerard Buijs en Teun van Dijk moeten nog voor deze Bekerronde spelen. Deze wedstrijd vindt waarschijnlijk volgende week plaats.
Wim Poot is al door naar de volgende ronde.

Na een open opening stond de ene keer Remco Trompetter iets beter, de andere keer Wim Poot. Op een gegeven moment haalde Wim de verdediging van een paard weg en kwam Remco een stuk voor te staan. Er zaten nog wel wat gevaarlijke zetten in voor Wim, waardoor Remco veel tijd gebruikte, maar uiteindelijk ging Wim met zijn koning de verkeerde kant op en liet zich mat zetten.

Overzicht voor ronde 22, gespeeld op 17-02-2020
Gera de Jong Adriaan Verduijn remise