Eeuwig schaak mislukt.

Tijdens de 11e ronde van de interne competitie werd nog een staartje van de eerste ronde van de beker gespeeld. Daarin kwamen Johan van den Berg en Simon van Swieten tegen over elkaar te zitten.
Ze speelde een Engelse opening ,waarin het lang gelijk op ging. Toch kreeg Johan meer kansen en won een kwaliteit. Daardoor brak de verdediging van Simon en gaf hij na het verlies van een stuk en enkele pionnen op.

Ruud van Heyningen speelde met wit tegen Dick Valk. Het was een wonderlijke partij. Al vroeg in de partij verloor Ruud twee pionnen en een paard. Maar toen Dick een aanval opzetten verloor Dick een toren. Omdat Ruud nog wel iets slechter stond probeerde hij eeuwig schaak te forceren. Dick gebruikte daarbij wel veel tijd, maar had alles piekfijn in de gaten en kon het eeuwig schaak opheffen. Dick kon daardoor een 1 achter zijn naam schrijven.

Leen Kemeling opende met de damepion tegen Frans Pieter van den Bos. Zijn tegenstander ontwikkelde met zwart razendsnel zijn stukken en kon lange tijd verhinderen dat Leen kon rokeren en zijn toren in het spel kon brengen. Toen hem dat uiteindelijk lukte had Frans Pieter een pion gewonnen. De stelling was lastig voor Leen en toen hij ook nog eens zijn toren ongestraft liet slaan, kon FP wederom een winstpunt bijschrijven.

Overzicht voor ronde 11, gespeeld op 18-11-2019
Gera de Jong Wim Krösschell 1-0