De eerste bekerronde zorgt voor een verrassing.

Op maandag 11 november werden enkele wedstrijden voor de eerste ronde van het beker toernooi gespeeld.

Annemarie Voorberg parkeerde haar loper op b2 en Remco Trompetter had daar de hele wedstrijd last van. Nadat Remco ook, gedwongen door Annemarie, zijn paarden buiten “spel” had gezet, liep hij de hele partij achter de feiten aan . Hij probeerde nog enkele listen, maar Annemarie wist dit te pareren. Uiteindelijk waren de listen op voor Remco en won Annemarie.

Dennis van Berkel beantwoorde het dame gambiet met een Slavisch tegenspel. Hans Nieswaag kreeg veel druk op de dame vleugel. En na een mooie doorspeel zet, verloor Dennis een stuk en na een lange strijd ook de partij.

De verrassing van de avond was de winst van Jan Dirk Stoorvogel op Wim Kröschell. Wim beleeft zijn beste seizoen tot nu toen met een 4e plaats op de ranglijst. Maar veelschaker Jan Dirk wist van Wim te winnen en zo in de volgende ronde in het beker toernooi te komen.

Adriaan Verduijn kreeg een aanval met twee lopers en een dame op zijn koning te verwerken. Hoewel Gera de Jong het secuur aanpakte en positioneel steeds beter bleef staan, kon ze niet tot een winst combinatie komen. Na een volle avond proberen, verzande de stelling en werd remise besloten.

Overzicht voor ronde 10, gespeeld op 11-11-2019
Dick Valk Wim de Lange 1-0