Het regent remises in de Lier.

Soms is er weleens een avond waarop de (kleine) meerderheid remise speelt. De 7e ronde van de interne competitie was er zo een.

Simon van Swieten speelde tegen Johan van de Berg. Met e4 – c6 dacht Johan dat het wel een Siciliaanse partij zou worden.
Maar Simon ging met de opening een hele andere kant op. Johan stond iets beter maar na een slechte dame zet waren de rollen omgedraaid en werd er uiteindelijk toch tot remise besloten.

Jan Tamerus speelde een Indische opening tegen Leen Kemeling. Jan offerde een pion.
Hij kreeg er een betere stand door. Leen werd een beetje klem gezet. Leen verdedigde bekwaam, waardoor Jan geen materiele compensatie kreeg.
Na een grote afruil, kwamen beide tot remise overeen.

Als de zussen Sandra van den Berg en Gera de Jong-van den Berg tegen elkaar spelen is het altijd vuurwerk.
In een half uur tijd waren ze al in het eind spel beland, waarbij Sandra twee pionnen meer had. Gera probeerde met haar loper de 5 pionnen van Sandra tegen te houden.
Een pion van Sandra sneuvelde echter al snel. Omdat Sandra dacht dat een pion zou doorlopen, offerde ze haar paard. Maar Gera’s koning stond beter gepositioneerd. Zij kon het pionnetje verschalken. Met haar loper won zij de laatste pionnen van Sandra en kon haar eigen pion promoveren. Sandra gaf toen op.

Overzicht voor ronde 7, gespeeld op 21-10-2019
Frans Pieter v/d Bos Piet Quak 1-0