Drie dames aan zet.

In ronde 6 komen de drie dames van de lierse schaakvereniging aan het woord.

Na de korte rokade van Ruud van Heyningen zette Sandra van den Berg de aanval op Ruuds koning in. Ruud verdedigde fel, waardoor Sandra verschillende keren haar strategie moest aanpassen. Uiteindelijk lukte haar aanval en driegde ze Ruuds dame te winnen. Toen gaf Ruud op.

In de opening won Annemarie Voorberg een paard tegen een pion. Dan denk je misschien dat het snel afgelopen is, maar niet bij Rob van Kolmeschate. Hij schoof zijn pionnen nauwkeurig in de verdediging. Hij deed het heel goed, maar uiteindelijk kon Annemarie er toch een gat in schieten. En was het voor Rob niet meer te houden. Rob gaf op.

Piet Quak speelde zijn geliefde “afruil Frans” tegen Gera de jong. Hoewel de ze opening vaak in remise eindigt, is dat niet vaak als Piet het speelt. Van het begin af kwam hij beter te staan, met het loperpaar en enkele open schuine lijnen. Gera wist met twee paarden de boel aardig dicht te houden. Maar na een ruil van een loper met een paard, stonden plots al haar stukken allemaal verkeerd. Haar stelling stortte ineen en moest zij opgeven.

Overzicht voor ronde 6, gespeeld op 14-10-2019
Frans Pieter v/d Bos Wim Krösschell 1-0