Op papier “zwakkere”spelers, maken het de “sterkere”spelers heel moeilijk.

Als je in het begin van het seizoen een paar keer verrassend wint , kan je zomaar hoog op de ranglijst staan. Daarom kwamen er in ronde 3 verassende tegenstanders uit de bus.

Zo speelde Nick Persoon tegen Wim Krösschell. Vooraf gaf Wim al aan, dat hij er voor ging zitten. In de partij werd ook op het scherps van de snede geschreden. Nick had veel tegenspel, maar door een klein foutje verloor hij een kwaliteit en daarmee het initiatief. Wim wist het mooi af te maken door zijn pion net iets eerder te laten promoveren. Wim staat nu op plaats 2 van de ranglijst.

Simon van Swieten maakte het Frans Pieter van de Bos moeilijk. Pas in het eindspel gaf één pion de doorslag.

En ook Wim Kuiper wist lang stand te houden. De op papier veel sterkere Gera de Jong had 40 zetten nodig voordat ze de partij naar haar toe kon buigen.

Zo kon Jan Prins goed partij geven tegen Dick Valk. De witte stukken van Dick hadden al snel het centrum. Dick won een pion, maar Jan kon door knap spel er weer één terug winnen. Even later kwam een zwarte centrumpion van Jan op de tocht te staan en ging verloren. Een witte pion van Dick kon daardoor doorstormen. Jan gaf het daarna op.

Overzicht voor ronde 3, gespeeld op 23-09-2019

Dick Valk - Jan Prins 1-0