Gera de Jong weer aan de leiding na winst op Cock Hazeu

Cock Hazeu speelde zijn geliefde Caro Cann opening tegen Gera de Jong. Gera had daarover informatie ingewonnen en kon in de opening ruimtevoordeel behalen. Helaas gaf ze dit voordeel in het middenspel weer weg. Gera wist echter een paard van Cock naar voren te lokken en de vluchtvelden af te sluiten. Daardoor kon het paard nergens meer heen toen het door een pion werd aangevallen. Toen Cock ook nog een ander stuk verloor gaf hij het op.

Annemarie Voorberg speelde tegen Gerard Buijs een partij, waarin tegengesteld werd gerokeerd. Er ontstond een boeiend gevecht, waarbij Annemarie zich liet verleiden tot het snoepen van een pion. Hierdoor kon Gerard een verwoestende aanval opzetten, waarin Annemarie zich ternauwernood staande wist te houden. Toen de kruitdampen opgetrokken waren, bleek de stelling in evenwicht te zijn en werd tot remise besloten.

Sandra van den Berg speelde met wit tegen Hans Nieswaag, die al vroeg in de opening een paard weggaf. Daarna liep Hans alleen maar achter de feiten aan. Sandra veroverde steeds meer stukken, waarna Hans het uiteindelijk opgaf.

Verrassend was de overwinning van Rinus van Rodijnen op Ar Verduijn!

Overzicht voor ronde 8, gespeeld op 29-10-2018
Dick Valk Piet Quak remise