Wim van der Wel mist mat in één, maar maakt wél zijn tegenstander wakker!

Wim van der Wel speelde een bijzondere wedstrijd tegen Teun van Dijk, die na 2 weken afwezig te zijn geweest, nog niet geheel ‘wakker’ was. Op de 12e zet kon Wim namelijk in één zet mat zetten, maar hij koos voor de kwaliteitswinst! Teun werd hierdoor wakker geschud en streed dapper voort. Nadat Wim een loper had weggegeven en Teun met 3 verbonden vrijpionnen richting de promotievelden wandelde, gaf Wim de partij op.

Ruud van Heijningen en Cock Hazeu speelden een klassieke partij, waarbij Cock geleidelijk positionele voordeeltjes kreeg. Het duurde echter tot de 33e zet voordat het spel op de wagen kwam. Toen bracht Cock een quasi-loperoffer dat hem een pion en een kwaliteit opleverde. Na nog meer materieel verlies gaf Ruud even later de pijp aan Maarten.

Piet Quak speelde met wit tegen Gera de Jong de afruil variant van de Franse opening. Piet kwam iets aanvallender te staan, maar Gera verdedigde secuur. Toen er enkele stukken afgeruild werden, kwam er een gelijkwaardige stand op het bord. Beiden zagen geen winstkansen meer, zodat de handen geschud werden.

Leen Kemeling speelde tegen Jan Tamerus de Nimzo-Indische opening. Lange tijd ging het gelijk op, maar toen Leen de open C-lijn kreeg en Jan zijn paard naar een randveld bracht, kreeg Leen voordeel. Hij verzuimde echter meer druk op de stelling van Jan te zetten en ruilde de zware stukken af. Hierna bleef er een remisestelling over, waar Jan blij mee was.

Ar Verduijn speelde met wit tegen Leen Lagerwerf en direct na de opening moest Leen zijn ontwikkelde paard weer op stal terugzetten. Dat was een vervelend tempoverlies en daar had Leen de gehele partij last van. Ar kwam sterk ontwikkeld te staan en Leen ging met zijn koning aan de wandel naar veiliger oorden. Maar Ar bleef de vijand op de hielen zitten en na 50 zetten gaf, de moe gestreden zwarte koning, op.

Overzicht voor ronde 7, gespeeld op 22-10-2018
Frans Pieter v/d Bos Sandra van den Berg 1-0