Een nieuwe koploper voor Lierse

Na de interland De Lier – Lier was het maandag weer tijd voor de normale competitie.
Daarin speelde Gera de Jong tegen Frans Pieter v.d. Bos. Gera kwam al vroeg in de partij zodanig onder druk te staan, door oprukkende pionnen op de koningsvleugel, dat ze een kwaliteit gaf voor wat lucht in de verdediging. Frans Pieter bleef echter druk houden en probeerde door een kwaliteit terug te geven toch een doorbraak te forceren. Maar daardoor kon Gera door een sterk loperpaar wel achter de stelling van Frans Pieter komen. Frans Pieter zijn stukken stonden toen even allemaal verkeerd, waardoor Gera stuk winst of zelfs mat kon forceren. Frans Pieter gaf toen op. En daarmee kreeg Lierse voor het eerst sinds een jaar een nieuwe koploper.
Annemarie Voorberg probeerde met zwart een aanval op te zetten. Hierdoor werd Wim Kuiper in de verdediging gedrongen. Dat verdedigen deed Wim heel goed en ingenieus. Annemarie mocht niets verkeerd doen want anders zou Wim de aanval over nemen. Uiteindelijk kon Annemarie toch doorbreken en was dame verlies niet meer te voorkomen. 0 – 1
Dick Valk – Ruud van Heijningen: Ruud kwam met een hoop materiaal opzetten op Dick gerokeerde koning,. Doordat de zwarte dame niet meespeelde (zij stond helemaal aan de andere kant) sloeg de aanval niet door en kreeg Dick zelfs de mooie D-lijn. Na een grote afruil viel een randpion van Ruud zodat het voor zwart niet meer te houden was 1 – 0

Overzicht voor ronde 6, gespeeld op 16-10-2018
Cock Hazeu Wim Poot 1-0