Ar Verduijn wint zijn partij tegen Wim Poot en gaat door naar de volgende bekerronde!

Voor de Joop van den Berg bokaal speelde Ar Verduijn met wit tegen Wim Poot. Na de opening offerde Wim een pion, teneinde er positioneel beter van te worden. Het werd een ingewikkelde partij, maar de plus-pion van Ar bleef bestaan. Later verloor Wim nog een pion en toen kon Ar gaan vereenvoudigen en met zijn twee meerdere pionnen de strijd beslissen. Ar bekert verder.

Piet Quak opende Frans tegen Frans Pieter van den Bos, maar na vier zetten waren de heren al ‘out of book’. FP had de betere ontwikkeling en Piet koos uiteindelijk voor de lange rokade. Dit was niet zo verstandig, want FP zag een aanknopingspunt en zette direct de aanval in. Piet kreeg het erg benauwd, maar wonder boven wonder hield hij stand. Na alweer een prachtig en krachtig pionoffer gingen ook de torens van FP meedoen en toen was er geen houden meer aan. Piet streek de vlag ten teken van overgave.

Dick Valk, die de vorige week van de eerste plaats op de ranglijst was verdrongen, wilde de partij tegen Annemarie Voorberg natuurlijk dolgraag winnen. Uiteraard wilde Annemarie hier niet aan meewerken. Beiden vonden wel dat ze goed stonden, maar de partij leek na afruil van het een en ander op remise uit te lopen. Dick’s materiaal bleek echter toch gunstiger te staan en het afslaan van een mataanval op de onderste lijn kostte Annemarie te veel materiaal, waarna het voor Dick niet moeilijk meer was, om de partij naar zich toe te trekken.

Overzicht voor ronde 20, gespeeld op 11-02-2019
Frans Pieter v/d Bos Piet Quak 1-0