Hans Nieswaag overwoog opgeven, maar behaalde uiteindelijk tóch de remisehaven!

Hans Nieswaag, die met zwart tegen Teun van Dijk speelde, verloor in de opening al 2 centrumpionnen en bovendien kon hij niet meer rokeren. Eigenlijk wilde hij opgeven, maar omdat het nog vroeg was, streed hij dapper verder. Nadat hij nog een pionnetje veroverd had, kwam er louter een pionneneindspel op het bord, waarin Teun nog steeds een pluspion had. Na een onnauwkeurige pionzet van zijn tegenstander, behaalde Hans zijn fel begeerde remise!

Frans Pieter van den Bos en Wim Poot speelden Engels, waarin Wim zijn stukken niet goed had neergezet. Al snel had Wim een dubbelpion, verloor hij het loperpaar, kreeg hij een kreupel paard en lelijke gaten in zijn stelling. Volgens Leen Kemeling een stelling die pijn aan de ogen deed. Toen Wim een kwaliteit dreigde te verliezen dacht hij een mooie zet te hebben. Deze zet was inderdaad mooi, maar wél voor zijn tegenstander. FP incasseerde een toren en een paard en won daarmee de partij.

Cock Hazeu en Dennis van Berkel speelden de Slavische opening. Toen Dennis een paard ongedekt liet staan, gaf hij Cock de kans op een dubbele aanval. Met een schijnoffer resulteerde die in pionwinst voor Cock. Toen deze B-pion even later ook nog kon oprukken, werd stukverlies voor Dennis onafwendbaar en gaf hij de pijp aan Maarten.

1. Frans Pieter van den Bos (376)
2. André Feringa (319)
3. Piet Quak (288)
4. Dick Valk (269)