Sandra van den Berg wint na dameverlies toch van Dirk Jan Stoorvogel

Dirk Jan Stoorvogel speelde tegen Sandra van den Berg een partij met foutjes aan beide kanten. Eerst verloor Dirk Jan een loper en daarna verloor Sandra haar dame voor een toren. Vervolgens moest Dirk Jan zijn dame offeren voor een toren om mat te voorkomen. Sandra wist vervolgens met een extra loper een dame te halen, waarna Dirk Jan opgaf.

Wim Poot speelde met wit tegen Annemarie Voorberg een gewone Siciliaan, waarmee Annemarie echter pardoes een pionnetje verloor. Wim voerde de druk wat op en kwam met een briljante zet, waardoor hij een tweede én een derde pion kon oprapen – althans – dat dacht hij! Annemarie vond echter een goede remedie; zij won een paard en daarmee ook de partij.

Gera de Jong speelde tegen Dick Valk, die wat slordig begon, zodat zijn dame in gevaar kwam. Maar omdat de gevaarlijke loper van Gera gepend kon worden, kon Gera geen voordeel behalen. Na afruil was de jus er wel van af en werd de vrede getekend.

Rinus van Rodijnen rokeerde al snel kort in zijn partij tegen Ar Verduijn, die lang rokeerde. Ar kon direct aanvallen op de stelling van Rinus en met een pionoffer werd de aanval steeds sterker. Tenslotte moest Rinus de kwaliteit inleveren; zijn toren tegen een paard. Het eindspel duurde nog wel even, maar Ar kon het uiteindelijk toch afmaken en moest Rinus opgeven.

De partij tussen Cock Hazeu en Piet Quak, werd na een vreemde opening toch echt leuk, toen Piet de zwarte lopers afruilde en Cock een vrije h-lijn kreeg. Het leek gevaarlijk, maar dat werd het toch niet. Er werd door beide spelers wat geprobeerd met als resultaat dat ze beiden 2 torens en een aantal pionnen over hadden. Op dat moment werd de vrede getekend.

Overzicht voor ronde 21, gespeeld op 26-02-2018
Cock Hazeu Piet Quak remise